maandag 11 augustus 2014

We zijn er

Dus er was geen internet op het aankomstkamp, oooooooooooooh :(
Maar het kamp was wel superleuk. Toen we aankwamen in Kopenhagen dacht ik wel: dang ik had een zonnebril moeten meebrengen. Na de busrit naar Odense, iedereen dacht dat het in Kopenhagen zou zijn en was dus een beetje teleurgesteld dat we 2 uur moesten rijden,  kwamen we aan op de kampplaats. Het was een schooltje tussen de velden. Ik ging direct op zoek naar mensen die ook naar de Faeröer gingen maar ik vond niemand. Later vond ik wel iemand, Marike een Duits meisje uit Potsdam.
Zaterdag hadden we groepssessies en iedereen ging dus leren over Denemarken en wij moesten apart met de vrijwilligers uit de Faeröer, daar waren we met 4 studenten waarvan er 1 in Groenland gaat wonen. We zijn dus met 3 studenten hier in de Faeröer: Marike die in Klasvik woont, Valters uit Letland die 4 huizen verder in mijn straat woont en ik.
We hebben tijdens het weekend veel geleerd over het leven in de Faeröer en Groenland en niet veel over dat in Denemarken. We hebben geleerd hoe tot 10 te tellen in het Faeroese en dat we ongeveer hetzelfde weekend over 2 gaan hebben hier in de Faeröer met de Rotary studenten. Jón en Minna, de vrijwilligers, hadden niet echt zo veel voorbereid voor het voorbije weekend.
Zondag gingen we met de trein naar Kopenhagen om het vliegtuig te nemen naar Vágar, bij de landing was het net of onze piloot extra traag vloog zodat we alle eilanden zagen en de bergen door de enkele wolken die er waren. In de lucthaven wachtte mijn gastgezin op me. Ze waren er allemaal behalve mijn zus Jóna omdat ze op kamp is. Dan reden we naar huis, wat iets meer dan een uur duurde.
Het is hier echt supermooi op het eerste gezicht en ik hoop dat ook zo gaat blijven. Hier is het zicht uit mijn slaapkamer deze ochtend:
 Wie zei nu ook alweer dat het hier heel vaak regent? Ik heb nog geen druppel regen gezien. op dit moment is het hier ongeveer 16°C.
Oh en blijkbaar zijn frikandellen frikandellen en rabarber rabarber in het Faroese.

Geen opmerkingen: