donderdag 20 november 2014

Bein á borði­ð!

Wow een maand sinds het laatste bericht, dat was niet echt de bedoeling. Ik zal dus proberen te schrijven wat ik die periode gedaan heb, pas op het kan een lang en rommelige tekst worden.
Het laatste weekend van de vakantie heb ik vooral in Havn doorgebracht, die zaterdagvoormiddag wist mijn papa mij namelijk te vertellen dat er een handbalploeg uit België moest spelen. Die kans om misschien nog eens Nederlands te kunnen spreken ging ik natuurlijk niet laten liggen! En ook om te supporteren. Ik ben dus samen met Valters gaan kijken naar de heen- en terugwedstrijd, ze deden beiden hier omdat het goedkoper uitkwam voor beide teams. De wedstrijden waren erg leuk op te bekijken, buiten het feit dat er buiten nog twee andere mensen (ik denk de voorzitter van de club) en mij iedereen voor het team uit Tórshavn supporterde. Na de wedstrijd heb ik met enkele spelers gepraat en ze wisten me te vertellen dat ze al geplaatst waren voor de volgende ronde van het tornooi, we hebben ook een groepsfoto genomen.
Bleek dat een deel van het team Vlaams was, een deel Waals, zat er ook een Nederlandse bij en blijkbaar ook nog Duitstaligen.

Er is hier al een paar keer sneeuw geweest, jammer dat het enkel op de bergtoppen was maar het was prachtig om te zien. Hopelijk komt de sneeuw snel terug maar het is weer wat warmer geworden hier


Ik heb klasgenoten uitgenodigd voor frietjes met stoofvlees een paar weken geleden. Het was heel leuk om te doen, de hele dag te horen gekregen dat het lekker rook in huis en 's avond vrienden die zeiden dat het heel goed smaakte.





Ja jullie zien het goed, enkel frisdrank op de tafel, dat is heel normaal hier (en een beetje abnormaal voor mij). Zo was ik vorig week vrijdag uitgenodigd bij Judith thuis voor een gezellige avond samen met de hele klas. Er was cake, koekjes en frisdrank. Klinkt toch wat vreemd als je weet dat ik gewoon ben om meestal ook de optie pintjes te hebben. Het was een fijne avond hoor, we hebben hints gespeeld, hier schrijven ze alle leerkrachten hun naam op, zo raar en grappig dat dat was! 

Hmmm wat heb ik nog gedaan...
De avondlessen zijn begonnen, het vlot dus erg goed met de taal hier. Het is ook wel een leuke groep in de avondschool, de helft zijn Filipijnsen en de andere helft is een beetje van overal.

Op school ben ik veranderd van de lessen Deens naar Spaans, enkel die lessen ik woon nergens anders so don't worry Stijn ;)

Ik heb de les geschiedenis deels overgenomen op 11 november, ja serieus ik had school die dag. Na een kleine rondvraag vooraf leek het mij echt wel nodig. Wat ik gedaan heb? Een krijtje genomen en heel het gedicht "In Flanders Fields" op het bord geschreven. Dan heb ik gewoon aan mijn leerkracht gevraagd waarom niemand weet wat voor een dag 11 november is en naar het bord gewezen. Zijn antwoord op mijn vraag: "Oh is het de 11 november vandaag?" gevolgd door een uitleg over wapenstilstand, WO I en wat vragen erover voor mij. Hop heel de klas wat bijgeleerd die dag.

Als je hier met de auto gaat rondrijden en je passeert zo een rooster voor dieren moet je dus extra aandachtig zijn voor schapen, ze kunnen zomaar voor de auto staan.

De tweede foto is van Toftavatn, het meer achter Toftir en Runavík enzo.

Oh, ze zijn hier ook rustig begonnen met het decoreren van de huizen voor Kerstmis, lichtjes die de rand van het dak duidelijk maken enzo. Zo mooi om te zien, hop jullie kunnen er dus ook mee beginnen!!

Als er mensen willen weten wat de titel betekend, jullie mogen het raden. Tip, het was een grappig moment op school.

Hopelijk zit er minder tijd tussen dit en het volgende bericht.
Groetjes!

2 opmerkingen:

Unknown zei

gokje voor titel ; iet v being bored ? nee da kan ni want t was iet grappig in de klas en dan is t ni vervelend.
Iets van op het bord, iets grappig op t bord geschreven / getekend ?
of ben ... ergens
wel n moeilijke taal met veel te veel letters ;)
Laat anderen nog maar wat gokjes wagen en dan zal k t anwoord s verraden :)

Herman Janssen zei

ik denk dat het iets te maken heeft met uw gedicht over flanders fielt op het bord een zeer goed onderwerp of zoiets
vake